Plac Myśliwca 1, 47-100 Strzelce Opolskie
tel.: (+48) 77 40 49 336
e-mail:
Pełnomocnik
Joanna Hołobut
tel.: (+48) 77 40 49 336
e-mail:
Zakres działań:
Do zadań i kompetencji Pełnomocnika Burmistrza ds. Profilaktyki i Uzależnień należy działanie w imieniu Burmistrza, w zakresie realizacji zadań Gminy wynikających z ustaw: ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii, ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie, ustawy o zatrudnieniu socjalnym oraz ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, w tym m.in.:
- podejmowanie i inicjowanie działań związanych z profilaktyką i przeciwdziałaniem uzależnieniom oraz działań na rzecz zapobiegania patologiom społecznym,
- przygotowywanie Gminnego Programu Profilaktyki i Pozwiązywania Problemów Alkoholowych i Przeciwdziałania Narkomanii, wykonywanie zadań wynikających z ww. programu oraz przygotowywanie sprawozdań z jego realizacji,
- składanie propozycji do rocznego programu współpracy Gminy z organizacjami pozarządowymi,
- opracowywanie planów rzeczowo - finansowych dotyczących realizacji zadań, stanowiących materiał cząstkowy do projektu budżetu Gminy,
- realizacja i nadzór nad prawidłowym wykonywaniem budżetu w zakresie przyjętych zadań,
- kontrola placówek handlowych i gastronomicznych pod kątem zgodności sprzedaży napojów alkoholowych z obowiązującymi przepisami prawa,
- współpraca z organami ścigania i sprawiedliwości, innymi instytucjami i organizacjami zajmującymi się profilaktyką uzależnień i patologii społecznych,
- współpraca z organizacjami pozarządowymi w zakresie realizowanych zadań,
- występowanie do sądów z wnioskami o zastosowanie obowiązku poddania się leczeniu w zakładach lecznictwa odwykowego,
- udział w posiedzeniach i obsługa kancelaryjna Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
- nadzór nad działalnością Strzeleckiego Klubu Abstynenta w Strzelcach Opolskich oraz innymi placówkami, w ramach Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
- realizacja zadań wynikających z przepisów o dostępie do informacji publicznej, w tym aktualizowanie gminnego Biuletynu Informacji Publicznej w zakresie prowadzonych spraw,
- nadzór merytoryczny nad wykorzystaniem dotacji udzielanych z budżetu Gminy dla gminnych jednostek organizacyjnych oraz udzielanych innym jednostkom lub organizacjom na podstawie umowy lub porozumienia,
- przeprowadzanie konsultacji z organizacjami pozarządowymi w zakresie aktów prawa miejscowego dotyczących zadań statutowych ww. organizacji,
- prowadzenie zadań związanych z obsługą monitoringu miejskiego.